Les maduretes en perill

Article escrit en resposta a “Exceso de acné”, La Vanguardia 14/07/2011. El podeu consultar aquí

Dijous toca’t el ous. Encara ressonen els ecos del meu fantàstic article sobre el possible dret a vot dels marroquins i dels meravellosos hashtags dels covards amb passamuntanyes del twitter #prourahola i #raholadelicte. Crítiques injustes per dir el que moltes pensem. Però avui no hi ha temes sucosos així que em repasso les vanguardies dels últims dies i em dic a mi mateixa: “avui em dedicaré als joves i a criticar la sort que tenen de ser-ho”.

Agafarem un parell de precedents que em serveixin per argumentar-ho. Per exemple, el cas d’una dona nord-americana de 52 anys que és acomiadada per no tenyir-se el cabell i semblar massa gran o aquelles presentadores experimentades de la BBC que van fer fora per substituir-les per unes cares boniques dignes de la portada del Vogue. I això em fa pensar: “I si en Cuní em vol substituir per alguna noia joveneta? Que faré cada matí?” He observat horroritzada que, fins i tot per a mi, passen els anys, m’ha entrat el pànic i per tant m’he dit: “Campanya contra els joves al canto!”

Les preguntes que em faig són de calaix. Com pot ser que no tingui credibilitat qui tingui més anys d’experiència? Com pot ser que hi hagi gent que portem lustres bregant per defensar el que moltes pensem i ara, de forma còsmica ens passin la mà per la cara quatre jovenetes de cames llargues i atractives i amb cara de revista? Que ha passat amb el sexapil de la meva pitrera?

Estem de forma claríssima i indigne, construint una societat antisemita on es sobrevalora la joventut per sobre l’experiència. Una hipermegasuper-valoració de la joventut, com si ser jove tingués algun mèrit! Com pot ser que tots els valors de la nostra societat estiguin representats en els joves? Com pot ser que els indignats es creguin amb el dret de dir-nos que aquest món és millorable? És que els joves tenen coneixements? No! Simplement tenen pancartes i passamuntanyes. La maduresa és qui té els elements profunds que verdaderament són vàlids per…mi!

Els joves, evidentment, poden treballar molt bé, han de tenir oportunitats i, en definitiva, són el futur (argument contrari al to de tot l’article que sempre utilitzo per suavitzar la meva crítica i cobrir-me l’esquena per possibles atacs…), però que la bona imatge que tenen els joves es faci a costa de tiranitzar la imatge i desprestigiar l’edat de dones adultes i imponents com jo i imposar el pensament únic, és digne del imam més integrista. El valor imperant a la nostra societat és que, com més acriaturat és el treballador més virtuts laborals té i amb un 45% d’atur juvenil és evident la hipervaloració positiva que la nostra societat fa dels més joves! Al joves, les portes laborals se’ls obren de bat a bat sense ni tan sols voler-ho, tot i evidenciar una falta de coneixements i d’antisemitisme pro-àrab salafista preocupant i galopant. I aquest argument ja consolida del tot el meu article demostrant, un cop més, que jo no barrejo peres amb pomes i que se exactament de què parlo.

Va dir el filòsof i matemàtic Pitagores de Samos: “la suma dels catets al quadrat és igual al quadrat de la hipotenusa” I creieu que ho va dir de jove? No! Ho va dir de gran quan la maduresa, la saviesa i les canes ja havien aparegut en el seu rostre. Visca Israel!

Pilar Lahora

Anuncis

6 comentaris

Filed under Uncategorized

6 responses to “Les maduretes en perill

  1. Xavier Baralla

    El director de LV em va comentar un matí que voldria que em tenyís de ros imitant el look de Calvin (Calvin i Hobbes). Jo no ho tinc gaire clar, però la veritat és que sovint em confonen amb l’avi del Barça.
    Per cert, per entrar a LV digita,l on he de clicar? a favoritos?

  2. Jordi Vaspet

    Brillant Pilar,
    Tinc dues entrades per anar a veure els Manel al festival de Cap Roig. T’hi apuntes? Són la hòstia!

  3. Jo ja tinc un hotelet reservat a les afores de Cap Roig on m’han assegurat que només hi ha convergents i amics personals del Conde de Godó.

    Ens veiem al sopar de gala de Cap Roig pels il·lustres! Com m’agrada l’exclusivisme!

  4. La Pilar -l’altra- és molt previsora. Allò de tenyir-se el cap, perdó cabell ho porta de jove. Nha tingut de tots els colors. Ara ningú la pot criticar per oportunista.

Deixa un comentari

