Un rostit boníssim

Article escrit en resposta a “Revolución fallida”, La Vanguardia 16/07/2011.

Hola amigues. Us escric mentre tinc al forn un rostit boníssim que he estat cuinant aquesta tarda pel dinar de demà. Que consti que no ho he fet perquè els meus rols de dona-mare m’hi obliguin. Jo sóc una dona lliure en una societat lliure. Però sé que moltes no teniu la sort que jo tinc. I per això us dedico l’article d’avui (perquè sé que sovint dic el que moltes penseu) per les que no sou lliures però aviat ho sereu si no deixeu mai de creure amb la llibertat, la vostra i la de l’estat d’Israel.

Una amiga em comentava l’altre dia com l’emancipació de la dona no és tal, com en una societat igualitària com la nostra encara hi ha coses que fallen. I això em provoca un gran trasbals… ¿ No dic jo sempre que la nostra és la millor de les societat, que ja hem arribat a la fi de la història, que per fi som lliures i que gairebé seríem també segurs si no fos pels fonamentalistes barbuts, tolerats i promoguts pels seus amics esquerranosos bonistes que els donen subvencions per anar amb armes a manifestacions antisemites…?

I és que a moltes dones els continua pesant en el fons de l’ànima la superculpabilitat materna sense que el patriarcat deixi d’oprimir-les. Dins de l’ànima, de les entranyes de les dones que hem patit amb el nostre dolor el naixement dels fills. Dins de les profunditats de totes nosaltres… L’ànima de la dona, l’ànima… el alma. Que fins i tot a París hi té un pont on una mare soferta i oprimida per la societat masclista va acabar-hi els seus dies tràgicament…

Ai amigues, perdoneu que em sinceri avui. No sempre sóc forta. No sempre sóc la dona valenta que vosaltres creieu. És dissabte al vespre i necessitava mostrar-me tal com em sento. Perdoneu-me per ensenyar-vos també la meva cara més fràgil. Us necessito lectores, vosaltres m’enteneu.

El rostit ja està llest. Segur que ha quedat boníssim.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under General

Deixa un comentari

