Volem els millors?

Article en resposta a “Elogio de los políticos“, publicat a La Vanguardia avui 10/09/11

Per quina raó creieu que vaig sortir de la política? Ai, que potser no ho sabíeu. No podem perdre caràcters parlant de la meva trajectòria i d’aquells episodis plens de malentesos i gent foten-me la traveta, però si vaig deixar la política és perquè s’hi fa poca pasta. Bé, potser s’hi sumen altres motius: no em quedava opció, a Telecinco tenen un catèring de l’hòstia, la llibertat, el Josep, les ganes de sortir arreu i no sé, milers de coses. La qüestió és que no em vaig enriquir gaire en la política. No vaig aconseguir petar-ho com ara i, tot i que tenia les dietes que no eren ben bé dietes i que vivia sense gastar gaire -el sou era per invertir i “recordes allò que em vas dir si aquell informe…”- , no m’enriquí com esperava.

I si comento això és perquè em sembla molt baix posar-se a discutir si el patrimoni de Rubalcaba o l’altre de la barba és molt o poc. Quina quantitat seria la més justa? Volem professionals competents o xixarel·los amb grau, màster i el cul amb la marca de la mà del pare? Els polítics són professionals i si volem els millors han d’estar ben pagats. I perdoneu-me  professors i funcionaris amb americana de pana, però no hi ha més veritat que aquesta. Si no els blindem, marxaran a l’empresa i el país sí que anirà a la deriva. Algú pensarà que els polítics no han de robar perquè sinó delinqueixen i delinquir no està bé, però no amigues, els polítics han de tenir un sou d’acord amb la seva responsabilitat i no tenir cap temptació. I no, no tots els polítics són iguals. No fotem. O tots els articles són iguals?

D’acord, podria fotre el dit a l’ull a les jubilacions desorbitades, què cony és això de les dietes, les llistes obertes,  l’acumulació de càrrecs sense sou però amb la llibreta de contactes, el 3% (Pasqual, Pasqual), la mare que va parir els informes, les comissions, les fundacions (Fèlix viu en pau) i els estudis i la direcció de l’organisme per la pau internacional futura, però aquest no és el tema. El tema és si volem els millors. I jo sí que els vull.

Anuncis

5 comentaris

Filed under Uncategorized

5 responses to “Volem els millors?

  1. Jordi Vaspet

    Dona, però els millors ja els tenim. Tenim els Manel!
    Ara no recordo si sóc fan de Sopa de Cabra però tinc pinta que ho dec ser molt i ahir devia flipar per un tubo. Diria, vaja.

  2. Tranquil·la Pilar, que a vegades ens en sortim.
    És qüestió d’aixecar-se d’hora cada dia. Ho diu en Pep.
    Ave, Pep. Corredor mediterrani.

  3. Apa, entro en política perque així puc aparcar gratis.

    Apa, en lloc de fotre’m fora i riure’s de mi, le gent em fa cas! Això em farà rica i, el que és més important, m’han d’escoltar totes les bestieses que sempre he volgut dir.

    Apa, m’invento dos doctorats, i com a Espanya som burros i pots cometre frau d’allò més públicament i durant anys, em faré rica.

    Fins que em fotin una denúncia davant d’algún jutjat, que és el que, em diuen, pensa fer en Candide.

    Llavors se m’acaba el xollo i treuré fora tota la roba bruta dels altres, en faré un llibre i, apa!, més rica encara.

  4. Xavier Baralla

    Pilar, em sembla que en Candide és l’amenaça més islamista que he conegut mai.
    Heu llegit el meu article? Collons nois…

Deixa un comentari

