Que ningú s’oblidi de Qatar Fundation

Article escrit en resposta a ¿Primavera o inviernos?, publicat a La Vanguardia, 15.09.2011

Dijous, medalles. Jo que sóc una dona sofisticada, intel·lectualment superdotada, i que tinc una visió tan privilegiada de la realitat que sóc capaç de veure més enllà del que veuen la majoria de mortals (Cuní apart) haig de compartir la professió de periodista (de la qual no en sóc llicenciada) amb periodistes novells, simplistes, eixelebrats i, sobretot, extremadament pancartistes. La meva caça de bruixes particular amb els indignats em fa veure’ls pertot. I periodistes d’aquest paner van arribar a la plaça Tahir, van veure una pancarta, els hi va tornar a sortir acne juvenil del “subidón” adolescent que van tenir i van narrar la realitat de forma simplista i sensacionalista. Fins i tot vaig veure periodistes amb els seus propis “extres” per aparèixer darrera seu fent ambient, dibuixant una fotografia que es pugués penjar al facebook d’AcampadaBcn.

En canvi jo, la Pilar, el referent mundial en tot, ho vaig veure clar des del primer nanosegon. Tots els periodistes menys jo (i un tal “Alcoverro”) no saben res de la realitat egípcia i només ments privilegiades com les meves poden analitzar realitats tan complexes.

I per demostrar els meus coneixements començaré a utilitzar conceptes que tothom desconeix per quedar sideralment bé. Parlaré de la comunitat dels coptes, preguntaré qui mana al carrer a Egipte, parlaré de la segregació de la dona i en general de la dominació musulmana en totes les estructures socials.

Però el meu objectiu de fons no és parlar d’això. No amigues, el meu objectiu ocult en aquest article és un dels meus cavalls de batalla: la Qatar Fundation i el vergonyós acord del senyor Rosell i els “guaperas” d’ESADE de la seva junta directiva. Una fundació defensora de Hitler, la pena de mort i la lapidació. Una fundació que els “yogurins” jugadors del barça llueixen sobre els seus formosos pectorals.

Però perque no es noti que aquest article vol criticar l’acord amb Qatar Fundation i, evidentment, els ignorants anònims amb passamuntanyes de la Facebook Revolution (això només vull que vagi calant en el subconscient col·lectiu) segueixo parlant, amb total normalitat, de conceptes que la majoria desconeix: charia, el salafista Ennahda, les situacions a Libia i Siria. I el millor és que, critico als periodistes per no entendre la complexa situació al nord d’Àfrica i ser simplistes quan, en canvi, jo, la Pilar, em permeto sentenciar la situació sociopolítica d’aquests països amb set o vuit paraules Còsmic, no us sembla?

Jo ja faig esforços perquè la gent entengui la realitat tal i com és, però no hi ha manera. Amb uns periodistes que es dediquen a reescriure Los mundos de Yupi i a fer enaltiment del pancartisme fútil, en comptes d’estar constantment amb el discurs de la por i del perill islamista-salafista-antisemita-radical, es fa molt difícil. Periodistes amb molt poc savoir-faire i que a més a més han decidit prendre part en l’assumpte. Un bon periodista no ho fa mai això. Que potser ho faig jo?

Pilar

Anuncis

8 comentaris

Filed under Uncategorized

8 responses to “Que ningú s’oblidi de Qatar Fundation

  1. I tot això sense sortir de l’hotel!

  2. Xavier Baralla

    Home Candide tu ho vols tot. No hem de confondre la llibertat amb l’alegria o era el lliure albir? o la lliure estarlina? Ui Stalin… ai no. Ahhh! borrar documento, borrar documento!!!

    • El que vull, Xavier, és quan jo compleixo les Normes de Participación de La Vanguardia ells compleixin la seva part del contracte publicant el meu comentari. La Vanguardia es una excepció entre els diaris de països democràtics que connec, però s’ajusta a la manera de fer de diaris en països dictatorials que connec. Doncs ja veus el que vull…

  3. Xavier Baralla

    Escolta Candide, ja has vist la nova promoció de LV? “Vajilla Becara” nene. Vés a un país d’aquests que dius i ens expliques si hi ha algun diari amb promocions i periodistes com els nostres. Per no parlar del Magazine, la Contra o Calvin i Hobbes! Això que dius dels comentaris de la web no ho acabo d’entendre…vols dir?

    Nens, escriviu algun article que la Pilar lo peta bastant amb la llibertat.
    Au, surto al carrer que m’esperen uns gatets a la sortida de Mundet. Mishinosssss, mishinossss

Deixa un comentari

