Oda a la pàtria

Article en resposta a “Los otros niños” publicat avui a LV

Disculpeu-me però aquests dies estic una mica tova. I no és a causa de la menstruació o de les mostres d’afecte i amor després del convidat (sí, sí, encara cueja). Avui vull escriure a propòsit de la il·lusió dels més petits en aquests dies tan especials.

La meva va ser una infantesa feliç en un ambient benestant i on, evidentment, els reis sempre passaven encara que fóssim republicans. Venien carregats i els esperàvem amb delit. Cada dia seguíem el seu camí pel naixement que muntàvem al menjador de casa. Diuen que la infantesa és la nostra pàtria i sí, és així. La memòria té més a veure amb la imaginació que amb la història, però sé que el meu record no està distorsionat. Casa meva era un lloc feliç, ric en felicitat i ple d’il·lusió. Aquests dies per mi eren tan especials que a vegades penso si els meus fills els viuen amb la mateixa intensitat. Què és el Nadal? Em sembla que és la rialla de l’infant que érem ahir.

Sé que ara semblaré  estúpida i ingènua, com un jove acampat a Plaça Catalunya, però em dol pensar que la infantesa és terrible per molts nens. Nens de lluny i nens d’aquí. Nens de Santa Coloma i nens d’Etiòpia. Em dol pensar que molts infants no gaudiran aquestes dates com tots voldríem. Malauradament no puc adoptar tothom. El que sí faré és escriure articles defensant la igualtat d’oportunitats, la justícia i la llibertat. I l’opinió. Sempre l’opinió. I ho faig per ells. Perquè els nens de demà visquin aquests dies plens d’il·lusió i esperança. Com jo els vaig viure i com tothom els hauria de viure. Ells són la meva pàtria.

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under Uncategorized

Deixa un comentari

