Com dissenyar un article: procés creatiu (II)

Article escrit en resposta a “El ridículo” publicat a La Vanguardia el 09/02/2012

Amigues, avui em torno a posar una mica intimista i us revelaré un dels altres processos creatius que utilitzo per escriure aquests articles tant necessaris per a la bona salut del país, de la llibertat i d’Israel.

De vegades en les meves infinites intervencions i participacions en trilions i trilions de tertúlies estic molt inspirada i de vegades ho estic encara més. Dit en poques paraules: de vegades a can Cuní estic esplèndida i ho peto. I com que no es tracta de ser brillant dos cops al dia, que per això ja tinc en Roberto, quan arribo a casa, em preparo un nespresso, agafo un bloc de notes, un bolígraf i em poso a mirar el video del programa que m’ha gravat el meu pare (sí, la inquietant figura del meu pare, recordeu?).

I escriu que escriuràs construeixo el meu article en 5 minuts. Ja veureu, llegiu-vos el meu article i mireu aquest video. Ja veureu quin manat d’expressions idèntiques! Serveixi d’exemple el tall de veu que va del minut 2’38” fins al 2’46”. Allà dic: “Sinó és perquè el terme no m’agrada diria que és una mica xirucaire, però jo com que he estat xirucaire i ho reivindico, no utilitzaré el concepte” (primer cop que l’utilitzo) i en el meu article d’avui dic: “o podemos hacer una gala de cine con espíritu kumbayá” (segon cop que deixo anar aquell concepte que, com que reivindico, no vull dir).

Dic que no ho vull dir però ho vull dir i ho dic dues vegades. Amigues, tinc un problema. Jo m’estimo molt Catalunya però, aquest provincianisme em provoca tanta vergonya i repulsa que em venen ganes d’anar a la Noria i no tornar mai més. El ridícul majúscul que varem fer com a país emana excel·lència en la cultura del ji ji, ja ja, rient-nos d’un “sociata” que s’ha tornat convergent!! Com pot ser! On s’és vist! Aquest home canós, que podria ser el doble de Joan Clos i Pepe Borrell, que ha entrat a la Casa Gran de Catalunya i que només per això ja és digne d’admirar.

I llavors tinc una esquisofrenia bipolar que em fa estar constantment dient coses bones i dolentes de Catalunya i dels seus actors principals…una mica com la tecnica del “tot i que” de l’inigualable President Mas.

En fi amigues, només puc acabar dient: ridícul, ridícul, ridícul, ridícul, ridícul, ridícul!

Pilar

P.S.: La reina em cau bé, que ho sapigueu.

Anuncis

2 comentaris

Filed under Uncategorized

2 responses to “Com dissenyar un article: procés creatiu (II)

  1. Com es recorda en el segon paràgraf, crec que hauríem d’intentar aprofundir en la figura efectivament inquietant del pare Rahola.

Deixa un comentari

