Professors….

Per què els alumnes són cada dia pitjors? Per què un 22% dels alumnes de primària arriben a la secundària sense entendre què llegeixen? Home, la resposta és ben senzilla: la cultura de l’esforç. A mi no me n’ha calgut gaire  per arribar a aquesta conclusió; l’esforç fa molt temps que no forma part d’un dels pilars de la nostra societat. Ai, he dit pilars….pilars Pilar, pilars! Em deia el meu pare abans d’anar a dormir… Ell sí que en sabia d’esforç. Això de la cultura de l’esforç és com Espanya, raó de la crisi econòmica, l’oblit de Ventura Pons, el fracàs de l’educació i… Teresa Pàmies. I si no t’ho creus mira mira…

Negar la cultura de l’esforç ha creat tot un exèrcit d’alumnes mediocres. Els bons no han arribat on haurien pogut i els dolents s’hi han conformat i aquí els tenim. És així o no és així? Quantes coses hauríeu pogut fer i no heu fet perquè no us han pressionat suficient? I el professors què diríeu? S’esforcen o no? Els hem pressionat gaire? Ara diuen que els exigiran un sis a llengua o no podran ser professors. I jo que sóc llicenciada en hispàniques i filologia catalana no cal que us digui que en penso, oi? Tinc algun doctorat, però sabeu per què no he fet carrera acadèmica? Perquè a la universitat tampoc s’hi esforcen prou. A La Vanguardia, aquí sí. Vés qui ho diria, oi?

Escriure un article d’educació sense citar Islàndia és com…com.. com una tertúlia sense Maruenda: una merda. Quines ganes que arribi dilluns i en Maruenda em miri l’escot. Professors….quina xusma.

Article en resposta a “Seis en lengua” publicat avui a LV

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under Uncategorized

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s