La lliberta, què és? La plaça, de qui és?

Article en resposta “La calle es suya” publicat avui a LV

Per a què entengueu que tinc raó quan us explico que els suposats moviments alternatius utilitzen maneres feixistes, avui argumentaré com mai. Faré una anàlisi que us semblarà simple, demagògica i, àdhuc, reduccionista però que posa el dit a la nafra. Perquè és hora d’afrontar l’evidència. Estic tipa de la pancarta d’oració simple i veritats com temples. N’estic farta de la història del porquet capitalista i la formigueta treballadora defensora del poble. Quin poble? Qui és el poble? Quatre estudiants? Cinc-cents mil estudiants?  Perdoneu, però l’únic poble és a Diagonal 477 i ara que he estat uns dies a EUA m’adono que fem tard, cal que ens rebel·lem contra aquells que en defensa de les llibertats, imposen; que en favor del poble, el menysté.

Mireu nois, això de “la calle es mía” ho deia Fraga. Què, ¿Què us sembla? Argument irrefutable, oi? Però en tinc més: ¿de qui dimonis és la plaça Catalunya? ¿És legítim que un grup d’estudiants (bruts i qui sap si d’origen argentí!) ocupi i monipolitzi un espai que és de tots, que està net gràcies als meus impostos? Sóc massa dura oi? Posem sobre la taula (si fóssim a 8tv mouria una mica les mans per fer més entendora aquesta expressió críptica) el veritable problema: ¿qualsevol persona pot retenir les llibertats d’un país en nom de no sé quin benestar? Filem més prim: el dret a manifestar-se ha d’existir? ¿Quina societat és la nostra que permet la manifestació d’uns pocs mentre molts ens sentim insultats? Per què els meus drets a passejar per plaça Catalunya no es defensen? ¿Quan acabarem amb el dret a manifestar-se? ¿Què esperem? ¿Que es carreguin les nostres places? Que uns pocs ens ocupin l’espai públic hauria de ser il·legal. I si us sembla que això és massa dràstic, esperereu unes setmanes que m’ho carrego tot.

Si us plau Xavier, trucar a la cambra de comerç o qui vulguis i instal·la una pista de gel gegant al bell mig d’allò que els joves peluts en diran Àgora. Veig moltes mans enlaire. Votem?

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under Uncategorized

Deixa un comentari

